Hon.-Prof. Dr. Martin Schmidberger
About
Hon. Prof. Dr. Martin Schmidberger is an external lecturer at Goethe University Frankfurt and was appointed honorary professor in 2017. His courses focus on the quantitative analysis of customer behavior, i.e. Data Mining, Machine Learning, Predictive Modeling, and statistical modeling of customer behavior.
In his professional practice, Martin Schmidberger is Head of Customer Interactions at ING Germany. With almost 9 million customers, ING is one of Germany's largest retail banks and market leader in digital banking. Martin Schmidberger is responsible for customer analytics (modeling and forecasting of customer behavior), campaign management and optimization with more than 500 million customer contacts p.a., as well as e-commerce and performance marketing, and brings these years of practical expertise into his courses.
Publications
„Machine Learning“ – ein Quantensprung für das Direktmarketing? Der Einsatz innovativer Analyseverfahren zur Prognose von Kundenverhalten, in: Tagungsband 12. Wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing, 2018 (zus .mit Benjamin Stahl)
Datenanalyse sticht Fachberatung: Wie Direktbanken funktionieren (Interview), in: GfK Marketing Intelligence Review 8-2016, 50-53
Die Zukunft des Banking findet auf dem Smartphone statt (Interview), in: Absatzwirtschaft 6/2016, 16-20
Doppelter demographischer Wandel in der Bankenlandschaft, in: Michael Freitag (Hrsg.): Verbrauchervielfalt. Chancen des demographischen Wandels für Konsum und Finanzen, FAZ-Buch, 2015, 286-293
„Big Data“ – Herausforderung und Chance für Banken, in: FAZ-Institut: Verantwortung Zukunft. Big Data – Freiheit schützen, 2014, 26-29
Uplift-Modeling: Ein Verfahren zur Response-Optimierung durch Modellierung der Netto-Response, in: Dialogmarketing-Perspektiven 2014/15. Tagungsband 9. Wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing, 2015, 151-164 (zus. mit Carlo Wix)